Ai nevoie de SEO?

Ai nevoie de SEO? Este SEO o optiune viabila pentru afacerea ta? Ar trebui sa faci SEO?

Inainte de a investi masiv in SEO, trebuie sa iti pui intrebarea daca SEO te poate ajuta si in ce masura o poate face. Analiza cuvintelor cheie si traficului pe care l-ai putea obtine lunar este unul dintre pasi.

SEO este intr-adevar o mina de aur insa nu toate tipurile de afaceri pot beneficia de pe urma acestui instrument de marketing digital. Daca ai platit pentru campanii Adwords, atunci cel mai probabil poti profita de pe urma SEO, targetand cuvintele cheie pe care le-ai targetat si in campaniile Adwords.

Primul si cel mai important indicator dupa care ne ghidam este legat de cuvintele cheie. Creati o lista de cuvinte cheie reprezentative afacerii si folositi Keyword Planner de la Google, pentru a afla cate cautari lunare are fiecare cuvant cheie din lista.

Nu uitati ca utilizatorii care cauta online produsele si serviciile respective, pot efectua diferite cautari pe Google, folosind termeni si expresii diferite fata de lista de cuvinte cheie pe care ati creat-o.

Instrumentul “Keyword Planner” va ofera si sugestii de cuvinte cheie relevante celor introduse, astfel ca este usor sa mariti lista de cuvinte cheie pentru a avea o imagine de ansamblu mult mai bine conturata.

Includeti in lista si cuvinte cheie semantice, adica acele cuvinte cheie care va apar in josul paginii de cautare Google, dupa ce ati introdus un termen de cautare. Sa presupunem ca veti cauta “rochii de zi”. Dati scroll pana in josul paginii,unde veti vedea aceste sugestii de cuvinte cheie semantice.

cuvinte semantice seo cuvinte cheie semantice

Daca fiecare cuvant cheie are sub 100 de cautari sau deloc, este posibil sa nu insemne prea mult, insa daca exista 100 de astfel de cuvinte, atunci situatia poate sa se schimbe.

Important este sa existe cautare a serviciului sau produsului oferit indiferent de modul cum este cautat acel serviciu sau produs. Daca utilizatorii cauta pe Google serviciul sau produsul vostru, atunci, este posibil sa fie rentabila investitia in SEO.

Pentru a raspunde corect la aceasta intrebare, situatia trebuie privita in ansamblu. Pentru a lamuri rapid acest lucru, vom lucra pe cateva exemple.

1. Magazin online

Magazinele online sunt printre primele tipuri de afaceri, care pot beneficia de pe urma optimizarii. Insa pentru aceasta, este nevoie ca magazinul sa se adreseze unui public larg, la nivel cel putin regional, daca nu national. Comertul online a inregistrat cresteri semnificative in Romania si tot mai multi romani aleg sa cumpere prin intermediul unui website.

Totusi, exista inca reticenta in ceea ce priveste interesul romanilor de a cumpara online. Si daca un utilizator nu doreste sa plateasca online, faptul ca a cautat pe Google “laptop refurbished” si a ajuns pe site-ul dvs (fiindca se clasa pe prima pagina in Google) inseamna ca exista sanse ca acel prospect sa devina client.

Vanzarea se poate finaliza si la telefon iar plata se poate efectua cu ramburs.

In cazul unui magazin online, cel mai probabil veti face SEO la categoriile de produs.

Ex: magazin online de fashion cu 10 categorii de produse (rochii de zi, rochii de seara, pantofi, genti, etc) Se va face keyword research pentru fiecare categorie in parte iar SEO va fi efectuat pe acea categorie si nu pe produse, decat in cazuri speciale. Ce vreau sa spun este ca veti avea nevoie de linkuri cu ancora “pantofi dama”  “pantofi” si altele , catre categoria sitefashion.ro/pantofi si linkuri cu ancore precum “rochii de seara” catre categoria sitefashion.ro/rochii-de-seara

Desigur, va trebui sa nu folositi aceleasi ancore in mod repetat si sa diversificati ancorele pentru a avea un profil cat mai natural. De asemenea este posibil ca exemplele de cuvinte cheie pe care le-am oferit mai sus, sa nu aibe cautari. Efectuati propriu research si alegeti cuvintele cele mai potrivite pentru fiecare categorie, alaturi de echipa dvs. sau impreuna cu un specialist in marketing.

2. Servicii intr-un oras mic.

Sa presupunem ca aveti un salon de infrumusetare intr-un oras mic. In acest caz, clientul trebuie sa se prezinte personal la locatie, pentru a beneficia de respectivele servicii.

Beneficiile SEO pot fi minore in cazul unui astfel de business. Asta deoarece numarul de clienti este limitat la cel local. In eventualitatea in care salonul este unul de renume sau are stilisti foarte buni, este posibil sa primiti clienti si din alte regiuni, insa in cazul asta SEO nu poate face prea multe pentru dvs.

Exemplu concret: Salonul se afla intr-un oras cu aproximativ 10000 de locuitori, un oras precum Roman. Sigur, puteti incerca sa optimizati site-ul pe cuvinte cheie la nivel national, precum “salon infrumusetare” insa va fi foarte greu iar beneficiile pot sa nu fie deloc.

Daca sunteti pe locul 3 pe cuvantul cheie “salon infrumusetare” si sunteti gasiti pe Google de un utilizator din Bucuresti, care cauta “salon infrumusetare”, 99,99% acest utilizator nu va veni in Roman pentru o tunsoare.

Rezultatele locale nu sunt returnate intotdeauna iar asta depinde si de site-urile care sunt pe prima pagina pe nisa respectiva. Daca sunteti in Timisoara si cautati “salon infrumusetare” nu toate rezultatele de pe prima pagina vor afisa saloane din Timisoara.

Cum spuneam mai sus, ar fi posibil, totusi, sa primiti vizitatori din zone mai apropiate, precum Bacau iar daca salonul este extraordinar, este posibil ca acei utilizatori sa se deplaseze din Bacau in Roman, daca isi doresc neaparat sa vina in salonul dvs. Dar aceasta strategie este cu bataie lunga. Daca nu exista cautari pe cuvinte cheie precum “salon roman” “salon infrumusetare roman” “coafor in roman” atunci SEO nu poate face mai nimic pentru dvs.

Totusi, SEO va poate ajuta in cazul unei astfel de afaceri, DOAR daca localizarea este intr-un oras mai mare precum Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara. Atunci puteti sa faceti SEO pe cunvinte cheie precum “salon bucuresti” “salon cluj” etc.

Dar nu uitati! Veti stii exact, doar dupa ce aflati numarul de cautari pentru toate cuvintele cheie. Atunci veti avea o privire de ansamblu cu adevarat relevanta.

3. Site de servicii diverse.

Ganditi-va la orice tip de serviciu, fie ca vorbim de avocati, reparatori de orice fel, servicii de consultanta in afaceri, marketing etc.

Aproape toate tipurile de servicii, pot beneficia de trafic organic din Google, ca urmare a clasarii pe prima pagina, dupa ce s-a facut SEO.

Unele tipuri de afaceri pot converti mai bine, altele mai putin bine. Un cabinet de avocatura poate atrage clienti din orice colt al tarii, deci o clasare pe keywordul “avocat bun” poate aduce prospecti sau clienti din orice oras. Desigur ca puteti targeta si cuvinte locale precum “avocat bucuresti”, “avocat cluj” dar si cuvinte generaliste precum “avocat ieftin” “avocat romania” sau alte cuvinte. Repet, sugestiile de cuvinte cheie pe care le ofer nu sunt verificate si nu stiu cate cautari au.  Sunt doar pentru a exemplifica mai bine.

Daca aveti un service de laptopuri, gsm, sau de orice fel, va fi greu(aproape imposibil) sa atrageti clienti din alte orase si pentru a nu cheltui bugetul rapid, va recomand sa va axati pe cuvintele locale gen “service laptop bucuresti” “service gsm bucuresti” “service gsm sector 3” etc .

Pe baza informatiile din acest articol, ar trebui sa puteti trage concluzii relevante. Fie renteaza sa platiti pentru SEO, fie nu. Cel mai probabil, tipul de afacere pe care il aveti, nu se regaseste in exemplele din articol, insa puteti aplica logica folosita in articol, pentru a identifica eventualele oportunitati. Totusi, daca nu reusiti sa ajungeti la o concluzie, nu ezitati sa ma intrebati in sectiunea de comentarii.

Este SEO o metoda de promovare potrivita pentru site-ul tau? Hai sa aflam impreuna. Scrie-mi despre site-ul sau afacerea ta folosind sectiunea de comentarii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *