Blog Content

Home – Blog Content

Cat dureaza SEO? In cat timp voi ajunge pe prima pagina in Google?

Cat dureaza SEO? In cat timp voi ajunge pe prima pagina in Google?

Foarte multi clienti ma intreaba in cat timp vor ajunge pe prima pagina in cautarile pe Google pe cuvintele cheie reprezentative afacerii lor. Eu le raspund de fiecare data ca “depinde”.
Adevarul este ca intotdeauna exista posibilitatea sa nu ajungeti pe prima pagina in Google. Se intampla de multe ori pentru simplul fapt ca renuntati sa mai facei SEO, dupa doar o luna sau doua. Totul tine de strategie, perseverenta si rabdare.

Pentru a putea da un raspuns cat mai clar (desi nu exista), la aceasta intrebare, trebuie sa ne adaptam la fiecare caz in parte.
Care este domeniul cu care incercati sa urcati in top 10 pe acel cuvant cheie? Cate cautari are cuvantul respectiv si ce competitie are? Ce vechime are domeniul? Are deja linkuri care trimit catre prima pagina sau si alte pagini?
Ati creat linkuri de calitate, de la site-uri relevante nisei? A fost penalizat vreodata respectivul site? Continutul este unic?

Intrebarile ar putea continua la nesfarsit dar ne intereseaza raspunsuri!

De regula trebuie sa dau un timp estimativ clientilor si ca o regula generala, spun intre 3 si 6 luni desi ar putea dura o luna sau 12.
Mai conteaza si cine face SEO. Daca va hotarati sa faceti optimizarea pe propriile eforturi, atunci va trebui sa aveti o persoana cu care sa va consultati. Si nu ma refer la contabila sau la secretara, ci la o persoana care se ocupa cu marketing digital.

SEO da rezultate remarcabile insa trebuie sa fiti constienti ca acestea pot sa apara dupa mai multe luni, timp in care site-ul nu va avea traficul scontat, daca nu aveti si surse de trafic alternative.

Eforturile pentru optimizarea corecta a unui site si cu rezultate vizibile in top 10, pot sa necesite timp si resurse financiare insemnate.

Cum putem avea totusi o estimare?

Sa presupunem ca doriti sa urcati in top 10 pe cuvantul cheie “service biciclete”.
Deschideti o fereastra noua incognito din browser si efectuati o cautare in Google pe acest cuvant cheie. Copiati linkul site-ului care apare primul in lista, sarind peste acele anunturi platite(de regula evidentiate cu verde).
Folositi un tool precum semrush.com busywithseo.com majestic.com ahrefs.com pentru a verifica autoritatea site-ului de pe primul loc, cu tot profilul de link-building, incluzand densitatea ancorelor, autoritatea paginilor de unde se primeste link si multe altele.

Fiecare site, din cele mentionate, foloseste cateva metrice diferite, insa ce ne intereseaza in prima faza este sa aflam cate domenii trimit link catre acea pagina. Un numar mic, inseamna ca nu a fost nevoie de foarte multe linkuri pentru ca acea pagina sa apara pe primul loc pe cuvantul cheie “service biciclete”.
Dar in optimizarea pentru motoarele de cautare, nu conteaza numarul linkurilor, ci calitatea acestora. Iar ca lucrurile sa se complice si mai mult, SEO nu inseamna crearea de linkuri. Aceste linkuri sunt create atat natural cat si manual si sunt doar o componenta a strategiei de optimizare.

Keyword Difficulty

Keyword Difficulty este un metric pe care il gasiti pe Semrush insa si pe alte site-uri de genul, sub alte denumiri. Aceasta valoare va da un indiciu clar, despre cat de greu va fi sa urcati o pagina nume pe acel cuvant cheie. Daca folositi Keyword Planner de la Google, va intereseaza coloana “competiton” doar ca aici valorile sunt standard “low” “medium” sau “high” si nu pe o scara valorica de la 1 la 100. Tocmai de aceeea este indicat sa folositi mai multe tool-uri, pentru a avea o imagine de ansamblu mai dezvoltata.

Concluzie

O estimare exacta nu se poate, insa aveti garantia ca veti vedea rezultate, daca respectiva campanie de SEO este facuta respectand cele mai bune practici si tinand cont de cei mai importanti factori: content unic si valoros pentru cititori si nu pentru motoare de cautare, website responsive construit pentru utilizator (UX), linkuri de la site-uri cu autoritate si relevante nisei, social signals, viteza de incarcare a site-ului si altele.

Oricine poate avea rezultate bune in SEO cumparand cateva linkuri insa este ideal ca aceste rezultate sa fie pe termen lung iar beneficiile (traficul) sa vina constant in fiecare luna. Pentru intrebari legate de “cat dureaza seo pentru nisa mea” nu ezitati sa imi scrieti in sectiunea de comentarii. In limitat timpului disponibil voi selecta cele mai interesante nise si voi face o analiza in urma careia voi estima in cat timp se poate ajunge pe prima pagina, desigur in opinia mea si respectand techniile white hat.

SEO in 2017 nu mai inseamna doar linkuri. Inseamna MARKETING DIGITAL. Cat dureaza seo? Cat timp este nevoie!

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Editare Video

Grafica

Consultanta

Mentenanta

Support

Creare website

Campanii PPC

SEO

Copywriting

Social Media

Company

Despre Noi

Preturi

© 2024