Blog Content

Home – Blog Content

10 greseli de evitat in SEO

Cele 10 greseli de evitat in SEO pe care le veti gasi in acest articol, sunt printre cele mai comune insa cu siguranta ca articolul s-ar fi putut numi “100 de greseli pe care sa le eviti in SEO” dar am ales varianta “keep it short”.

    1. Alegi keywordurile nepotrivite

Cuvintele cheie sunt fundatia campaniei de optimizare. Chiar daca nu faci SEO si vrei doar sa licitezi pentru clickuri in reteaua Google AdWords, lista de cuvinte cheie va fi definitorie. Daca ai ales keywordurile nepotrivite, vei plati la AdWords pentru clickuri care nu convertesc iar daca faci SEO, o vei face pe aceleasi cuvinte care nu sunt cele mai potrivite pentru afacerea ta. Daca nu stii sigur cum sa alegi cuvintele cheie, nu ar strica sa te sfatuiesti cu cineva.

 

   2. Nu ai un mentor, specialist, consultant.

Daca nu ai cu cine sa te sfatuiesti sau cui sa ceri o parere, iti va fi dificil sa te imparti pe toate fronturile, fara sa stii care actiune cantareste mai mult. Prioritizarea metodelor care au rezultate ar trebui sa fie extrem de importanta.

O persoana care este din domeniu, se presupune ca stie sa raspunda la orice intrebare.

Daca esti foarte priceput in seo si in marketing in general, foarte probabil nu ai nevoie de un mentor. Daca nu esti expert si vrei sa fii sigur ca te focusezi pe ce conteaza si ca directia in care se duce campania de optimizare este cea corecta, nu ar strica sa ai un sfatuitor.

      3. Nu dai importanta necesara continutului.

Continutul este cel mai important atu al site-ului tau. Acesta este cel care atrage vizitatorii. Articolele sau descrierile produselor trebuie sa fie unice. Daca specificatiile produselor sunt la fel pe mai multe site-uri, inserati galerii cu poze unice, review-uri ale clientilor, video, pentru a creste calitatea continutului. Nu copiati articole de pe alte site-uri si nu republicati articole mai vechi, deja publicate. Duplicate content se poate si in propriul site.

Pune mare accent pe calitatea informatiilor oferite in articolele de blog, in descrierile produselor sau a serviciilor. Daca se poate, ataseaza imagini relevante si video-uri. Uneori chiar fac cat o mie de cuvinte. Cand creezi continut trebuie sa tii cont ca o faci pentru utilizator si nu pentru robotii Google. Insereaza cuvinte cheie intr-un mod natural, fara a face keyword stuffing. Nu repeta cuvantul cheie obsesiv ci plaseaza-l acolo unde are impactul cel mai mare, in titlul H1, in alt text al unei imagini din pagina, in primul paragraf al textului si in ultimul daca se poate face intr-un mod natural. Foloseste si alte variatii ale cuvantului cheie principal in texte.

      4. Nu tii cont ca site-ul trebuie sa fie responsive, si sa se incarce sub 3 secunde.

Atat viteza de incarcare cat si adaptabilitatea template-ului la orice tip de device (site responsive) sunt doua elemente cheie atat pentru experienta utilizatorului, cat si pentru clasarea mai sus a paginii in motoarele de cautare. Un site ar trebui sa se incarce in maxim 3 secunde.

      5. Nu ai url-uri prietenoase (seo friendly url)

Url-urile nepersonalizate sunt foarte neprietenoase si te vor incurca mai mult decat crezi, in campaniile de link building.

Ai grija ca url-ul fiecarei pagini, in special a celor care doresti sa rankeze in prima pagina, sa arate de forma www.site.com/categorie/articol si nu www.site.com/2018/03/13/articol sau www.site.com/posts.aspx?id=123

Folositi cuvantul cheie principal in url dar nu insiruiti mai multe cuvinte cheie. Cu cat mai scurt url-ul cu atat mai bine.

    6. Nu profiti de meta titlu, meta descriere si focus keyword.

Instaleaza un plugin ca WordPress seo by Yoast, daca folosesti Wordpress si vei avea un asisent virtual in ce priveste Onpage SEO. Daca pagina nu este bine optimizata OnPage, atunci va fi afisata culoarea rosie, in bara de admin in modul editare la pagina respectiva. Sub continut, vor aparea mai multe campuri noi si anume meta descriere, meta titlu, focus keyword cat si sugestii pentru imbunatatirea calitatii continutului.

   7. Backlinkuri cu tool-uri automate

Tool-urile prin care creati automat zeci sau sute de backlinkuri sunt foarte periculoase. Nu utilizati astfel de metode pentru a creste numarul backlinkurilor. Mai bine va chinuiti o saptamana sa obtineti un link de pe un site foarte relevant, fie schimb de link, fie guest post etc.

    8. Link exchange cu site-uri irelevante

Schimbul de linkuri poate fi o metoda buna daca este aplicata corect. De preferat ar fi sa obtineti linkul fara a oferi un link in schimb. Eventual ar ajuta sa aveti un site secundar, de unde sa oferiti linul. Altfel ar fi un link in 3 nu in 2, ceea ce este si mai bine.

Daca nu puteti obtine linkul decat prin oferirea unui link de pe site-ul principal, folositi aceasta metoda in mod selectiv. Facti 4-5 astfel de schimburi si doar cu site-uri ce au relevanta nisei. Daca aveti un site de electronice, v-ar ajuta un link pe un blog de electronice sau pe un alt magazin, dar asta este mai greu de obtinut.

Daca aveti un site de fashion v-ar ajuta un schimb de link cu un blog de fashion sau un alt magazin similar.

 

    9. Nu folosesti Analytics si Search Console.

Google Analytics si Search Console ar trebui configurat pentru orice website. Sunt tool-uri gratuite de la Google si oferta rapoarte comprehensive despre trafic, timpul petrecut pe site, paginile vizitate, cuvintele cheie pe care ati fost gasit in Google si multe altele. Utilizand Analytics veti avea o vedere de ansamblu a site-ului si veti putea evalua si eforturile depuse pana in prezent.

Mai mult, puteti descoperi noi oportunitati in Search Console, analizand termenii de cautare de pe care ati primit vizitatori sau impresii. Tot aici puteti vedea pe ce loc va aflati pe toate cuvintele cheie cunoscute sau necunoscute. Aici descoperiti cuvinte cheie cu potential, despre care nu stiati. Puteti constata ca va aflati pe pagina 2 pe un cuvant cheie care va aduce deja cativa vizitatori lunar. Astfel puteti face o lista de cuvinte cheie noi, pe care nu ati lucrat dar care au pot genera trafic organic intr-o perioada relativ scurta de timp.

     10. Nu studiezi concurenta.

Inainte de a incepe orice campanie de optimizare, se face o strategie. Aceasta strategie nu poate fi perfecta, daca nu analizati competitia. Vedeti ce au facut deja competitorii si ce tehnici, linkuri, metode, puteti imprumuta de la acestia.

Pentru a studia competitia trebuie sa cautati pe Google, cuvantul cheie principal si sa salvati primele 10 rezultate din prima pagina. Fiecare site va fi verificat pentru numarul de backlinkuri, ancorele folosite la backlinkuri, cuvintele cheie principale si alte aspecte. Despre studierea competitiei in seo voi discuta intr-un articol dedicat.

 

Pe langa aceste 10 greseli de evitat in SEO, mai sunt multe alte aspecte pe care trebuie sa le luati in considerare. Invatati cat mai multe despre SEO, chiar daca doriti sa externalizati acest serviciu. Daca veti ajunge sa cunoasteti cat mai bine, aceasta lume complexa a optimizarii pentru motoarele de cautare, veti putea controla mult mai bine campaniile de optimizare precum si rezultatele obtinute.

1 Comment

  • PYafTJhQuCLSBZk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Editare Video

Grafica

Consultanta

Mentenanta

Support

Creare website

Campanii PPC

SEO

Copywriting

Social Media

Company

Despre Noi

Preturi

© 2024